tirsdag 18. september 2012

DIY: SENGEGAVL


For et par år siden lagde jeg min egen sengegavl. Jeg ble i grunn egentlig ikke helt fornøyd med den, så den har stått bak sengen og har med gjevne mellomrom fått et nytt sengteppe over seg. Men så en dag kom ånden over meg og jeg fikk satt i gang.




Jeg har brukt en sponplate som var 180x108 cm. Fordelen med dette er at gavlen står på gulvet bak sengen og du slipper å henge den opp på veggen.
Skumgummien var tidligere større enn platen og da trakk jeg denne rundt platen sammen med stoffet. Nå kuttet jeg skumgummien til å bli 5 cm kortere enn selve platen.


Jeg fant en gardinlengde på Kid Interiør som jeg likte, klippet av maljene og tråklet langs kanten slik at den ikke skulle rakne.


Symaskinen er omtrent like gammel som meg, men den gjør jobben! Stoffet trakk jeg stramt rundt og festet med stiftemaskin.



Naglene kjøpte jeg på Clas Ohlson. Disse spikret jeg med 4 cm mellomrom.

 
Etter:


Før:
 


Ingen kommentarer: