tirsdag 25. september 2012

DIY: STRIKKET PUFF

Har hatt utrolig lyst på en slik strikket puff. De jeg har funnet oppskrift på virket veldig små, derfor ble det en litt egenkomponert oppskift.
Oppskrift: Legg opp 60 masker på pinne nr 9. Jeg brukte Viking ullgarn, en tykk type 100 gr pr nøste. Jeg brukte 6 nøster. (Alternativt kan en strikke med trippelt garn). Sydde sammen kortsidene, og snurpet sammen den ene langsiden først. Her snurpet jeg først sammen annenhver maske for å få den mest mulig sammen. Etterpå snurpet jeg sammen de maskene jeg ikke hadde tatt først. Fyll er en dyne med tre puter inni som jeg formet til en ball. Snurpet så sammen likt som første gang.
 
Jeg ser nå i ettertid at puffen burde vært strikket med et garn som ikke ga så mye etter. Puffen er finest om den får stå i fred - noe som den ikke får i dette huset ;)
 
 
 
 





Ingen kommentarer: