mandag 24. september 2012

DIY: STRIKKET PUTE

Det er ikke så lenge siden jeg lærte meg å strikke. Jeg har hatt lyst å prøve i flere år, men for meg er strikkeoppskrifter helt gresk. Helt til jeg med god hjelp - klarte å knekke koden.
 
Her er oppskrift på min strikkede flettepute:
 
 Denne oppskriften passer til en pute som er 40x40 cm

Legg opp 160 masker på pinne nr 6, dobbelt garn.
Jeg har brukt ullteppegarn fra Sparkjøp. Til denne puten går det 4 nøster.
2 vrang - 4 rette - 2 vrang - 8 rette ut hele pinnen. (De 8 maskene er de som skal bli flettene).
På hver 9 pinne tas de 4 første maskene av de 8 over på egen pinne. Hold maskene foran arbeidet. Strikk de andre 4 maskene før du så strikker de 4 som du tok over på egen pinne. Dette gjøres på alle de 8 maskene på resten av pinnen.
 
 
 
 




 
 
 
 

Ingen kommentarer: